Samo jedna porcija morskih plodova sedmično značajno će poboljšati vaše zdravlje, a rizik od nastanka srčanog udara smanjit će za čak 50 posto

Morska hrana sadrži omega-3 masne kiseline koje su neophodne našem organizmu. Iako morska hrana sadrži holesterol, on neće naškoditi zdravlju. Zasićene masne kiseline, koje se nalaze u sirevima, mesu i brzoj hrani, škode zdravlju.

Stručnjaci trudnicama savjetuju da ne jedu sirove morske plodove tokom trudnoće i dojenja. Jedite svježu morsku hranu jer smrznuti proizvodi sadrže velike količine natrija, koji većina ljudi svakodnevno unosi u prekomjernim količinama.

 Dimljeni losos

Sadrži visok nivo omega-3 masnih kiselina, a istraživanja su pokazala da omega-3 masne kiseline štite i zdravlje očiju. Najbolje bi bilo kada biste pripremali svjež losos. Ukoliko ste ljubitelj dimljenog lososa, provjerite sastav i količinu soli. Idealna porcija bi bila oko četiri kriške dimljenog lososa, odnosno 85 grama, jer ćete na taj način unijeti oko 25 posto preporučene dnevne doze soli.

Ako imate problema s visokim krvnim pritiskom, dimljeni losos jedite u što manjim količinama, a zamijenite ga svježim i pripremajte na zdrave načine.

 Rak

Odličan je izvor proteina i omega-3 masnih kiselina. U njemu ćete pronaći u manjoj količini selen, hrom, kalcij, bakar i cink. Ipak, omega-3 masne kiseline su kod raka najzastupljenije. One maju protuupalna svojstva pa mogu biti dobre za osobe koje pate od visokog krvnog pritiska i artritisa. Selen je snažan antioksidans koji će smanjiti nivo slobodnih radikala u tijelu.

Rak sadrži malo kalorija, samo 128 u 100 grama, a visok nvo zasićenih masti, zbog čega je odličan za zdravlje srca i krvnih sudova.

 Lignje

Odličan su izvor proreina, sadrže omega3 masne kiseline, kalcij, bakar, cink, B vitamin i jod. Bakar je potreban za apsorpciju i skladištenje željeza i formiranje crvenih krvnih stanica. Visok nivo B vitamina olakšat će migrene, a kalcij će pomoći kod izgradnje kosti i zuba.

Lignje se mogu pripremati na razne načine, a sadrže samo 70 kalorija na 100 grama. Međutim, ukoliko ih konzumirate pržene uz dodatan prilog, broj kalorija se znatno povećava, ali i nezasićenih masnih kiselina koje štete srcu i krvnim sudovima.

Kamenice

Odličan su izvor proteina, cinka i omega-3 masnih kiselina. Poboljšavaju raspoloženje i reguliraju nivo stresa, a pripisuju im se afrodizijačka svojstva.

Kamenice sadrže više cinka od većine drugih namirnice. Cink poboljšava reproduktivnu i seksualnu funkciju, naročito kod muškaraca. Vitamini A, C i B12 su od vitalnog značaja za stvaranje energije u organizmu. Također su bogate kalcijem, što je odlično za izgradnju kostiju.

Dagnje

Sadrže selen, željezo, folnu kiselinu, vitamin A i B, jod i cink. Jod će pomoći osobama kojima štitna žlijezda proizvodi premalo tirozina, što je problem kod velikog broja žena u tridesetim i četrdesetim godinama, a jedan od simptoma je umor.

Od svih školjkaša, dagnje imaju najviši nivo omega-3 masnih kiselina. Folna kiselina i vitamin B12 će ukloniti umor, zbunjenost i spriječit će oštećenje živaca.

 Jakobove kapice

Kao i svi školjkaši, odličan su izvor proteina i omega-3 masnih kiselina, a sadrže malo zasićenih masti. Dobar su izvor vitamina B, magnezija i kalija, a imaju nisku kalorijsku vrijednost. Zaštitit će vas od krvnih ugrušaka koji mogu uzrokovati moždani udar. Također, sadrže magnezij koji će poboljšati funkcioniranje mišića i mozga, a kalij regulira kontrakcije mišića.

 Jastog

Sadrži jod, selen i B vitamin. Vitamin E koji se nalazi u jastogu će štititi stanice od oštećenja. Zdrav je i bogat proteinima. Ssamo 150 grama jastoga osigurat će vam 33 grama proteina. Ipak, nije idealna namirnica za osobe koje imaju problema s visokim holesterolom.

Hobotnica

Hobotnica sadrži veliku količinu vitamina B, kalija i selena. Također je odličan izvor taurina i željeza. Taurin je aminokiselina koja pomaže kod smanjenja holesterola i može pomoći u prevenciji bolesti srca.

Odličan je izvor željeza pa se preporučuje osobama koje pate od anemije. Najbolje bi bilo kada biste uzimali manje hobotnice jer je tada veća vjerovatnoća da će biti ukusna. Starije i veće hobotnice su žilave i tvrde ako nisu ispravno pripremljene.