Zdravi ručak: Punjeno povrće

po Vasa kuharica

Gotovo svo povrće koje se može nabaviti odlično je za punjenje. Pune se tikvice, paradajz, patlidžani, paprike… Kod nas se povrće najčešće puni smjesom mljevenog mesa, riže i sitno nasjeckanog luka. No ukusne nadjeve možete pripremiti i od sitno nasjeckanog povrća, gljiva, graha, kukuruza, krompira i leće.

Punjeno povrće do savršenstva je dovedeno u turskoj kuhinji, gdje se naziva dolma. Povrće punjeno mljevenim mesom tu se obično poslužuje toplo i jede preliveno jogurtom. Dolme nadjevene rižom pripremaju se s maslinovim uljem i poslužuju hladne. Umjesto riže možete upotrijebiti i bulgur pšenicu, kus-kus, kvinoju ili ječmenu kašu.

Punjeni luk, također, dolazi iz Turske, a kod na se naziva sogan dolma. Prije punjenja luk možete omekšati kuhanjem, a prije svega treba ga dobro i pažljivo izdubiti.

Puniti se može i sirovo povrće. Povrću kao što su tikvice, patlidžani ili krastavci ne gulite koru ako ga želite zapeći u rerni jer bi se moglo raspasti. Unutrašnji dio sa sjemenkama izdubite kašikom – ako su sjemenke tvrde, bacite, a ako je unutrašnjost mekana, možete je kratko prodinstati te ubaciti u nadjev ili upotrijebiti u juhama, gulašima, rižotima i drugim jelima.

Bez obzira na to kakav nadjev odaberete za povrće, nećete pogriješiti ako ga prije pečenja pospete naribanim sirom.

Osim svježeg sezonskog povrća možete nadijevati i ukiseljeno povrće – kisele paprike, lučice, gljive… Masline i manje ukiseljeno povrće nadjenite krem-sirom i aromatičnim začinskim biljem. Takvi mali zalogaji mogu poslužiti kao predjelo na zabavama. Kako biste ih što lakše napunili, poslužite se slastičarskom vrećicom.

Preporučujemo